Legjobb fehérje a szív egészségéhez. Ételek a szív egészségéért

Több fűszer, hosszabb élet: összegyűjtöttük a szívbarát étrend alapszabályait | kszi.hu

Írta: Váczy Anikó Szív- és érrendszerünk egészsége érdekében régóta kerüljük a koleszterinben, a zsírban és a sóban gazdag ételeket.

Titkos fehérjeforrás, amit a kardiológusok ajánlanak Molnár Dorottya fordítása De milyen élelmiszerek tesznek jót a szív egészségének? A szív egészsége létfontosságú az általános egészség szempontjából. A szívbarát életmód beleérve az étrendet is segíthet csökkenteni a súlyos és néha halálos kimenetelű szív- és érrendszeri betegségek kockázatát.

Azonban az új kutatások mindezt megkérdőjelezik, a jelenlegi álláspont szerint ugyanis a diétás koleszterin, zsír és nátrium egyáltalán nem olyan ártalmas, mint azt gondoltuk. Sőt, az Ohio Állami Egyetem kutatásai során kiderült, hogy a telített zsírsavakban gazdag étrend és a szív- és érrendszeri megbetegedések nem állnak szoros összefüggésben egymással.

Az egészségügyi szakemberek arra is rávilágítottak, attól, hogy koleszterinben dús ételt fogyasztunk, még nem lesz magas a koleszterinszintünk. Természetesen mindez nem jelenti azt, hogy nem számít, mit eszünk, mert a minőségi táplálkozás kiemelten fontos egészségünk szempontjából. Az egyes ételek táplálhatják és károsíthatják is testünket.

orrvérzés okai magas vérnyomás adelfan

Összeállításunkból most megtudhatod, mely ételek a legkárosabbak, ha szívünk egészségéről van szó. Üdítők Az ízesített üdítők tele vannak tömve egyszerű cukrokkal, amelyek gyulladást okoznak a szervezetben, és jelentősen megemelik a vércukorszintet. Ezek a szervezetben elinduló folyamatok károsítják az érfalakat, és növelik a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát.

pulzus magas szükséges-e hipertóniával csökkenteni a vérnyomást

Sütemények Bármi, aminek a hozzávalói között szerepel a cukora kristálycukor, a barna cukor, a kukoricaszirup, a juharszirup, a méz és a melasz, növeli legjobb fehérje a szív egészségéhez oxidatív stressz kockázatát, tudhatjuk meg egy friss kanadai tanulmányból. Az édesített sütemények, amelyek alól sajnos a házilag készített finomságok sem kivételek, fogyasztása eldugítja az artériákat, magas vérnyomáshoz és szívelégtelenséghez vezetve.

Finomított szénhidrátok A finomított szénhidrátokat hajlamosak cukorral és mesterséges adalékanyagokkal teletömni, és sajnos egyik sem épp szívbarát.

Világszerte a halálesetek csaknem egyharmadát a szívbetegség okozza. Egyes élelmiszerek befolyásolhatják a vérnyomást, a triglicerideket, a koleszterinszintet és a gyulladásokat, melyek mind a szívbetegség tényezői. Íme 15 élelmiszer, melyek fogyasztásával nagyban hozzájárulhatsz a szíved egészségéhez. Ezek beépítése egy kiegyensúlyozott, vegyes étrendbe elősegíthetik a szíved jó állapotát, és minimalizálhatják a szívbetegségek kockázatát.

A kenyér, a különböző ételízesítők mint a ketchup és a salátaöntetek és az ízesített joghurtok mind tele vannak cukorral és finomított szénhidráttal. Tejpor A margarinhoz hasonlóan, a tejpor is tele van transzzsírokkal.

a magas vérnyomás esetén alkalmazott preferenciális gyógyszerek listája magas vérnyomás 1 fokos tünetek és kezelés

Sokkal jobban jársz, ha a kávédat tejjel, szójatejjel vagy mandulatejjel ízesíted. Bacon A zsírban gazdag húsok, mint a baconis ártanak szívünk egészségének.

  • Annak ellenére, hogy az egyik legjobb fehérjeforrás a hús, a szakértők többsége egyetért abban, hogy a növényi alapú étrendből is hozzá lehet jutni megfelelő mennyiségű proteinhez, ahogyan az egyéb tápanyagokhoz is.
  • Több fűszer, hosszabb élet: összegyűjtöttük a szívbarát étrend alapszabályait | kszi.hu
  • Külső aranyér A trombózis meglétének diagnózis felállítása nem a Trombózis- és Hematológiai Központ profilja, szakmailag azonnali akut ellátást igényel, amire mi - fekvőbeteg osztály intenzív osztály hiányában - nem vagyunk felkészülve.

A vörös húsok rendszeres fogyasztása és a káros bélbaktériumok fokozott jelenléte között szoros összefüggést mutattak ki a kutatások. Válaszd a sovány húsféléket, mint a csirke vagy a pulyka.

HáziPatika Ebben számos dolog a segítségünkre lehet, például az is, ha szívbarát ételeket eszünk. Robert Segal kardiológust, a Manhattan Cardiology alapítóját kérdezte arról, hogy a szív- és érrendszer egészsége érdekében mit érdemes rendszeresen fogyasztanunk. A szakember hasznos listát állított össze a jótékony finomságokról, és azt is összefoglalta, mi az, amit inkább hagyjunk ki az étrendünkből.

Hot dog A feldolgozott húsfélék, mint a virsli és a kolbász, tele vannak tömve mesterséges ízfokozókkal és hozzávalókkal, mint a nitrátok, a foszfátok és a szénhidrogének. Fogyasztásokat nem véletlenül hozták szoros összefüggésbe a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásával. Bármilyen csábító is a hot dogos bódé, kerüld el messzire.

magas vérnyomás 1 stádiumú kezelés hirtelen kipirosodó arc

Fotó: RF.

Érdekescikkek