Napi alvás és a szív egészsége

Napi 7 óra alvás az ideális - A több sem jó

Módosítás: Az alvás Alvás során a szem csukva van, az izmok ellazultak, a külső ingerekre a válaszadás lecsökken. A test többnyire mozdulatlan, míg az agy bizonyos részei ilyenkor is aktívak. A REM fázis alatt történik az álmodás.

vérnyomás 150/110 nem értem hogy hipertóniám van e vagy sem

A biológiai óránk irányítja, hogy mikor vagyunk ébren és mikor érezzük magunkat álmosnak. Ezt a napi ritmust cirkadián ritmusnak is szokták nevezni. A kutatók szerint a biológiai óránk a hipotalamusz agyi területben található.

spektrum egészségügyi szívsebészek terápiás torna nyakra magas vérnyomás esetén

Működését a tobozmirigy által termelt melatonin nevű anyag befolyásolja. Ezt az órát könnyen megzavarhatja a jet lag, az éjszakai vagy a váltott műszak. Az alvás fontossága Az alvás fontos a megfelelő testi és pszichés működéshez.

Minimum hat órát kell aludnunk naponta, hogy megőrizzük a szívünk egészségét

Az alvás feltölti a testet és lehetővé teszi, hogy az agy rendszerezze az aznap tapasztalt információkat, elengedhetetlen az immunrendszer, a szív, az erek megfelelő működéséhez. Ezenkívül lehetővé teszi a gyógyulási, a regenerálódási folyamatok beindulását, segít az ideális testsúly megtartásában, szükséges olyan agyi funkciók optimális működéséhez is, mint a memória, a tanulás, a koncentrálás.

Az ideális alvásidő Az ideális alvásidő Azokban az emberekben, akik a szundikálásokkal együtt naponta hét óránál többet, illetve kevesebbet alszanak, megnő a szív-érrendszeri megbetegedések kockázata. Ha valaki napi öt óránál kevesebbet alszik, esetében több mint duplájára emelkedik az angina, a szívkoszorúér-betegség, a szívroham és a stroke kockázata - derül ki a Nyugat-Virginia Egyetem WVU orvosi karának a Sleep szakfolyóiratban közzétett kutatásából.

Megfelelő alvásigény A felnőtteknek általában napi 8 óra alvásra van szükségük. A gyerekeknek és a tinédzsereknek ennél több alvásra van szükségük.

Az idős emberek sokkal felületesebben alszanak és rövidebb ideig, mint napi alvás és a szív egészsége korukban.

Google hírek Egy amerikai kardiológiai tudományos konferencián bemutatott tanulmány szerint a túl sok és a túl kevés alvás is növelheti a szívroham és az agyvérzés esélyét. A The Science Times beszámolója szerint ez lehet az első olyan kutatás, amely feltárja a szív- és érrendszeri betegségek és az alvás időtartama közötti kapcsolatot.

Alváshiány Az alváshiány ronthatja a memóriát, a koncentráló képességet, rossz hangulathoz vezet. Továbbá nő a szívbetegségek, magas vérnyomás, cukorbetegség kialakulásának, illetve a korai halálnak a kockázata.

Rövidtávon hatására nő a közlekedési balesetek gyakorisága, valamint csökken a produktivitás otthon és a munkahelyen.

Hogyan őrizhetjük meg szív-érrendszerünk egészségét?

Az alvászavarok közé tartozik az álmatlanság insomniaa horkolás, az alvási apnoe. Keresse fel orvosát, ha kialvatlanul ébred, napközben fáradt és úgy érzi, ez befolyásolja hangulatát, egészségi állapotát. Háziorvosa tovább küldheti egy alvásklinikára. Tippek a pihentető alvásérért Megfelelő alvási higiéniával, jótékony alvási szokások kialakításával tehet a pihentető alvásért.

Zátrok Zsolt 0 Fáradtan ébredsz és a kávéknak köszönhetően átvészeled a délelőttöt, még ebéd után is álmosnak érzed magad.

Altatók szedése soha nem jelent végleges megoldást, mivel egyrészt függőség kialakulásához vezethetnek, másrészt a kiváltó problémát nem oldják meg, csak tüneti kezelésként szolgálnak. A következő tanácsok megfogadásával javíthat az alvásminőségén és kipihenten ébredhet másnap.

A túl sok és a túl kevés alvás is növeli a szívbetegségek kockázatát

Alakítson ki egy napi rendet, miden nap ugyanakkor feküdjön le, és ugyanakkor keljen fel. Ne töltsön 8,5 óránál többet az ágyban.

Nincs elég légnyomásom magas vérnyomás és szerződéses szolgáltatás

Ha nehezen alszik el, akkor feküdjön le később. Ha nem tud elaludni, ne nézegesse az órát, mivel ez csak még stresszesebbé teszi.

Ez is eljött végre: kimondták, egészséges a délutáni szundi, aki teheti, csinálja

Ha lehetséges, távolítsa el az órákat a hálószobájából. Ha nem alszik el 20 percen belül, inkább napi alvás és a szív egészsége fel, menjen át egy másik szobába és ott pihengessen, olvasson, míg álmosnak nem érzi magát.

magas vérnyomás magas szívnyomás nootropikus gyógyszerek magas vérnyomás ellen

Az ágyát társítsa az alváshoz. Ezért ha ébren van, ne tartózkodjon az ágyában, tehát ne ott nézzen filmet, egyen, dolgozzon stb.

Még ajánljuk

Alakítson ki egy lefekvés előtti periódust: nem a problémák megoldásán gondolkodik, nem telefonál vagy számítógépezik. Olvasson, hallgasson zenét. Tanuljon meg egy relaxációs technikát, amit lefekvés előtt gyakorolhat.

Lefekvés előtt már ne igyon sok vizet.

Érdekescikkek