A kardió szükséges a szív egészségéhez, Hogyan épül fel a jó kardiotréning?

Szíverősítés mozgással

Sándor Alexandra Valéria Biztosan hallottad már, hogy segít megőrizni a a kardió szükséges a szív egészségéhez egészségét, ha rendszeresen jól megdolgoztatod kardió edzéssel.

a kardió szükséges a szív egészségéhez vesekő és magas vérnyomás

De akár hiszed, akár nem, messze nem ez a "kardiózás" egyetlen előnye! Csökkenti a vércukorszinted A kardió edzés hozzájárul a ugráló vérnyomás javulásához, ezáltal pedig a vércukorszint csökkenéséhez és az inzulinrezisztencia enyhüléséhez — akkor is, ha már esetleg kialakult a cukorbetegség.

Szívbetegség és sportolás

Ezért kulcsfontosságú a teljes életmódváltás emelkedett vércukorszint prediabétesz vagy már meglévő diagnózis esetén. A kötelezően előírt változtatások ilyenkor nem csupán a táplálkozásra — főleg a szénhidrátbevitel mérséklésére — vonatkoznak, hanem a testmozgásra is, hiszen hosszú távon akár már heti ötször félóra séta is mérhetően csökkentheti a vércukorszintet.

Country 2 Szíverősítés mozgással Fiatal korban az ideális napi egy óra sportolás lenne, de már az is sokat tesz egészségért, aki heti 3 órát tölt mozgással. Legjobb szíverősítő a dinamikus mozgás, a súlyemeléses edzés magasvérnyomásban nem ajánlott.

A kardiózáson túl természetesen a súlyzós vagy saját testsúllyal végzett gyakorlatok is jók. Ne feledd: meglévő diagnózis esetén mindenképpen konzultálni kell a kezelőorvossal bármilyen életmódbeli változtatással kapcsolatban, akár saját magadról, akár a szeretteidről van szó!

Kiindulópont: a semmittevéshez képest minden mozgás jótékony hatású!

Javítja a hangulatod Nem kell sokat gondolkodnod, hogy mit tegyél, ha szeretnél jobb kedvre derülni, vagy éppen felvidítani valakit. A kardióedzés — legyen szó például futásról, kerékpározásról, elliptikus trénerről, lépcsőzésről — ugyanis nemcsak "simán" felvidít, hanem valóban enyhíti a szorongás és a depresszió tüneteit.

a kardió szükséges a szív egészségéhez narancslé magas vérnyomás ellen

Olyannyira, hogy a terapeuták gyakran a kezelés részeként javasolják. Ha ugyanis jól átmozgatod magad, akkor olyan fiziológiai változások játszódnak le az agyadban mind hormonális szinten, mind pedig az érzelmek feldolgozásáért felelős hippokampusz régió méretébenamelyek elősegítik a mentális egyensúlyt.

Aerob kapacitás

Emellett meghosszabbítják az idegsejtek élettartamát is. Bár a kardiózás hangulatjavító hatása gyakorlatilag azonnali, a fizikai szintű változásokhoz azért kell néhány hónapnyi rendszeres edzés. Jobban tudsz aludni Ugye, milyen pocsék érzés, amikor fáradt vagy, de valamiért mégsem tudsz álomba merülni?

Jó hír, hogy a bárányszámolásnál létezik jobb megoldás is, ami viszont nem jár olyan kellemetlen mellékhatásokkal, mint a pirulák.

  • Köhögés és légszomj magas vérnyomással
  • A program leírása - Budapesti Szent Ferenc Kórház | St. Francis Hospital of Budapest
  • Hogyan épül fel a jó kardiotréning?
  • Az olyan sportok, mint a golf, nem dolgoztatják meg a szívet, de a tollaslabda, a tenisz, a foci vagy strandröplabda már igen, ezért ezek a játékok is alkalmasak kardiozásra, miközben még jól is szórakozunk.
  • Ha bemegyünk egy fitnesz-terembe, akkor általában kétféle embert látunk: az egyik általában férfiak csak súlyzós, ellenállásos edzést végez, a másik általában nők pedig csak a kardiógépeken tölti az idejét.
  • Szív egészségi rejtvény tevékenység

Ha szeretnéd helyreállítani a belső órádat, vagyis az alvás-ébrenlét ciklusodat, nincs más teendőd, mint alaposan átmozgatni a tested egy jó kis kardióedzéssel. Ám nem csak egyszer, hanem lehetőleg rendszeresen! A tudomány mai állása szerint ugyanis nem vitás, hogy akiknek az életük részét képezi a kardió edzés legyen szó gyaloglásról, futásról vagy bármilyen kardiógépen végzett mozgásróltöbb időt töltenek a szervezet számára rendkívül pihentető mélyalvási szakaszban.

Vigyázz viszont a késő esti edzéssel, mert az sokaknál ellenkező hatáshoz vezethet! Vág tőle az agyad Azok, akik rendszeresen kardióznak, jobbak a "végrehajtó funkciókban", ami tulajdonképpen az információk rendszerezését, értelmezését és az annak megfelelő cselekvést jelenti.

Jó hír a szívbetegeknek: ezzel az új készülékkel pontosabb a diagnózis

Már egyetlen edzés is serkenti az előbbiekért felelős prefrontális kéreg vérellátását az agyban, hosszú távon pedig javul az itt található sejtek közötti összeköttetés. Észre fogod venni, hogy az a kardió szükséges a szív egészségéhez fordított idő mindig megtérül, elvégre gyorsabban tudsz tőle gondolkodni és dolgozni!

a kardió szükséges a szív egészségéhez alacsony vérnyomás kamaszkorban

Javul a memóriád Akkor se legyints, ha te vagy a memóriajátékok koronázatlan királya vagy királynője, mert mindig van hová fejlődni! Ha pedig azok közé tartozol, akik némi öniróniával mindig feljegyeznek mindent, mert tartanak tőle, hogy úgyis elfelejtenék, akkor pedig jobb, ha azonnal elkezdesz kardiózni. Ez a fajta testmozgás ugyanis úgy hat az agyra, s ezáltal a memóriára is, hogy a súlyos memóriaromlással járó Alzheimer-kór, illetve az időskori demencia egyik legjobb megelőzési módjaként tartják számon.

a kardió szükséges a szív egészségéhez magas vérnyomás a cukorbetegség hátterében

A haszonra viszont nem kell évekig, évtizedekig várni, mert tanuláshoz vagy a munkáddal kapcsolatos fontos információk megjegyzéséhez is elengedhetetlen, tehát mindig hasznos, ha előtte mozogsz legalább egy kicsit. Jobban megy a tanulás Ezt azért emeljük ki, mert a tanulás jóval összetettebb folyamat az információk puszta megjegyzésénél, tehát nemcsak memória szükséges hozzá, hanem valami más is. Ne feledd, hogy nem csupán az számít tanulásnak, ahol konkrét tananyagot kell elsajátítani, hanem az is, amikor a való életben elsajátítasz egy új rutint, a valahová vezető utat, egy mozdulatsort vagy egy étel elkészítését.

  1. Kardió vagy súlyok?
  2. kszi.hu: Kardió vs súlyzós edzés - mi kell a szívnek?
  3. Így vigyázunk a szíve egészségére A Wáberer Kardiológiai Centrumban korszerű vizsgálati módszerekkel, diagnosztikai gépparkkal, felkészült laboratóriummal, és elkötelezett, magasan kvalifikált szakorvosokkal várjuk.
  4. Vannak, akik a futásra esküsznek, mások a tempós sétát vagy a kerékpározást részesítik előnyben, a lényeg azonban az, hogy a szívünket megdolgoztassuk, akár egy közepes intenzitású aerob edzéssel.
  5. Nagy Gabriella, kardiológus A sport, a rendszeres mozgás nagyon fontos az egészséges életmód kialakításában, az egészséget megőrző-fejlesztő hatását szerencsére egyre többen ismerik fel.
  6. Kardio edzés – Kinek jó? Kinek nem jó? – kszi.hu
  7. Magas vérnyomás híres embereknél

A kardiózás és az erősítés egyaránt növeli a neuroplaszticitást, ami az agy és a teljes idegrendszer alakíthatóságát, alkalmazkodóképességét, sőt ezzel együtt a gyógyulásra való képességét is jelenti. Segít leküzdeni az ízületi fájdalmat Ha bármilyen ízületi fájdalommal küzdesz, óriási lehet a kísértés, hogy csak pihenj. Olykor valóban a pihentetés a megoldás, erről azonban jobb, ha nem egyedül döntesz, hanem szakorvos segítségével.

a kardió szükséges a szív egészségéhez a magas vérnyomás témája

Ő valószínűleg azt is el fogja mondani, hogy a rendszeres mozgás hosszú távon segít a krónikus ízületi panaszok kialakulásának megakadályozásában, vagy ha már kialakultak, akkor azok csillapításában. Az ízületeid "munkáját" úgy tudod a leghatékonyabban könnyíteni, ha leadod a felesleges kilókat, és gondoskodsz a rendszeres, körültekintő átmozgatásukról.

Valakinél ez szigorú gyógytornát jelent, míg másnál maratoni futást: a kardió szükséges a szív egészségéhez fontos, hogy ismerd a saját testedet, és adj a szakember véleményére!

Javítja a légzésed A légzés olyan ösztönös folyamat, amiről talán még eszedbe sem jutott, hogy lehet "jól" vagy "kevésbé jól" csinálni. Talán csak akkor, ha valamin úgy meglepődtél, hogy elfelejtettél levegőt venni.

Érdekescikkek