Az étrendi koleszterin korlátozza a szív egészségét

Magas koleszterinszintű étrend: Mit kell enni és kerülni - Az Egészséges Táplálkozás

az étrendi koleszterin korlátozza a szív egészségét

Mennyi tojást ehetünk büntetlenül? Pedig a legújabb kutatási eredmények szerint a tojás korántsem olyan káros az egészségre, mint azt legtöbben gondolják.

az étrendi koleszterin korlátozza a szív egészségét

A mai napig sokan teszik fel egészségükért aggódva a kérdést, hogy vajon mennyire ártalmas a szív- és érrendszeri betegségek szempontjából a tojás. Az aggodalom jogos, hiszen rendszeresen látnak napvilágot egymásnak ellentmondó vélemények a tojásfogyasztással kapcsolatban.

A gyulladást, a vérnyomást, a koleszterint és más szívbetegségek kockázati tényezőit befolyásolja, hogy mit eszünk. Íme a 6 legjobb diéta a szív egészségéért. A szívbetegség világszerte vezető halálok, így bárhol is élünkérdemes odafigyelnünk, hogy a megfelelő étrenddel támogassuk szívünk egészségét.

Míg a közhiedelemben a tojásra - a sárgája miatt - továbbra is egészségtelen koleszterinbombaként tekintenek, a legújabb kutatási eredmények ezt nem támasztják alá - olvasható a Livescience.

Ez az eredmény egybevág a legtöbb átfogó, nagyobb tömegek étkezési és életmódbeli szokásainak egészségre gyakorolt hatásait vizsgáló kutatás eredményeivel.

az étrendi koleszterin korlátozza a szív egészségét

De akkor mégis hogyan lett a tojásból bűnbak? A koleszterin azonban az emberi és állati sejtek fontos, természetes alkotóeleme, amelyet egyrészt a sejtek maguk állítanak elő, másrészt táplálkozás útján is bekerül a szervezetbe.

az étrendi koleszterin korlátozza a szív egészségét

Normál esetben a bevitt koleszterin hatására csökken a szervezet koleszterintermelésede az állati eredetű zsírban gazdag táplálkozás - és genetikai tényezők - miatt felbomolhat a jól működő egyensúly.

Bár a tojás koleszterinben valóban gazdag mg, ebből mg a sárgájábanugyanakkor telített zsírsavakban viszonylag szegény. Valószínűleg éppen a telített zsírsavak alacsony szintjének köszönhető, hogy a az étrendi koleszterin korlátozza a szív egészségét - kiegyensúlyozott étrend részeként - mégsem növeli a szívbetegségek kockázatát.

  • Mi a súlyos hipertónia
  • Használjon többszörösen telítetlen zsírokat, különösen az omega-3 zsírokat A többszörösen telítetlen zsírok több kettős kötéssel rendelkeznek, amelyek miatt másképp viselkednek a szervezetben, mint a telített zsírok.

Ha nem sült sonka vagy grillkolbász mellé esszük, nincs baj Ha tehát nem telített zsírsavakban gazdag ételekhez, például vajas pirítós, sült sonka, bacon vagy grillkolbász mellé esszük a tojást, nem lehet gond - írja a tanulmány. Az érvényben lévő ajánlások értelmében nem az elfogyasztható tojások darabszámára, hanem a naponta bevitt koleszterinmennyiségre érdemes odafigyelni.

az étrendi koleszterin korlátozza a szív egészségét

Egy egészséges felnőtt napi koleszterinbevitele ne hipertóniát sértő panaszok meg a mg-ot, míg emelkedett LDL-szint vagy szívbetegség esetén maximum napi mg ajánlott. Ebbe a keretbe - kiegyensúlyozott étrend mellett - napi egy tojás bőven belefér.

A benne lévő létfontosságú aminosavak, a könnyen felszívódó fehérjék, D-vitamin, illetve antioxidáns tulajdonságú luteinzeaxantin és kolin miatt is kár lenne lemondani erről az egyszerűen elkészíthető, sokoldalú élelmiszerről.

EGÉSZSÉG KLINIKA: Öröklődő magas koleszterin betegség - Emese története 2.

Érdekescikkek