Makadámia szív egészsége

One moment, please

oxigén éhezés magas vérnyomás esetén

Melyik a legegészségesebb a dió- és mogyorófélék közül? A kutatást vezető Joe Vinson, a pennsylvaniai Scrantoni Egyetem kutatója felhívta a figyelmet, hogy a dió- és mogyorófélék táplálkozástani szempontból számos előnnyel rendelkeznek: típusú magas vérnyomás antioxidánsokon felül bőségesen tartalmaznak értékes fehérjéket, vitaminokat és ásványi anyagokat, valamint élelmi rostokat.

Korábbi vizsgálatok azt mutatták, hogy kis mennyiségű dió vagy földimogyoró-vaj rendszeres fogyasztása csökkenti a szívbetegségek, egyes ráktípusok, az epekő és a 2-es típusú cukorbetegség kockázatát.

a magas vérnyomás kórtörténete 2 evőkanál

A dió az első A kutatók kilenc különböző csonthéjas termés: a dió, a mandula, a földimogyoró, a pisztácia, a mogyoró, a brazil mogyoró, a kesudió, a makadámia dió és a pekándió összetételét vizsgálták.

A dió Juglans regia antioxidáns-tartalma nem csak mennyiségi, de minőségi szempontból is első helyezést ért el: antioxidánsai hatékonyabbak voltak az összes többi vizsgált termésben találhatóknál, valamint az E-vitaminnál is.

közegészségügyi beavatkozások szívbetegségekre

A dió további előnye, hogy az emberek általában nem pörkölve fogyasztják, mint például a földimogyorót - a pörkölés ugyanis rontja az antioxidánsok minőségét. Sok a makadámia szív egészsége a dióval kapcsolatban A diófélék számos értékes tulajdonsága ellenére az átlagember napi antioxidáns-bevitelének csupán 8 százalékát teszik ki. Van, aki magas zsír- és kalóriatartalma miatt kerüli őket, holott a diófélék főként az egészségesebb, többszörösen telítetlen és egyszeresen telítetlen zsírsavakból tartalmaz sokat, nem pedig a szív- és érrendszer egészségét veszélyeztető telített zsírsavakból.

szív egészségügyi katonák plakett

Ami a kalóriákat illeti, egy es amerikai kutatás szerint a diófélék rendszeres fogyasztása a makadámia szív egészsége és az elhízás szignifikánsan alacsonyabb kockázatával jár együtt.

Ráadásul a csonthéjas magok igen laktatók, ezért segíthetnek a falánkság mérséklésében.

szív egészsége hónap infographic

A kedvező egészségi hatáshoz pedig nem kell kilószámra enni a hazánkban eléggé borsos árú diót: a kutatók becslése szerint ehhez naponta körülbelül 7 szem elegendő.

Kapcsolódó cikk.

Érdekescikkek