A dió jótékony hatással van a szívre

A dió jótékony hatása a bőrre, hajra és egészségre 15 pontban Dr. Tihanyi László Számos sampon tartalmaz diókivonatot és dióolajat, mivel ezektől egészségesebb és fényesebb lesz a haj.

Így csökkenti a dió a szívbetegségek kockázatát Megéri többet ropogtatnunk belőle! Egy nem rég végzett kutatás a dióféléket a természet ajándékainak számító élelmiszerek élvonalába sorolta.

A dió vitamin- és ásványi anyag tartalma

Joe Vinson, a tanulmány készítője szerint a dió egészségre gyakorolt A dió jótékony hatással van a szívre hatását tekintve messze megelőzi a mogyorót, a mandulát, a pekándiót, a pisztáciát és minden egyéb diófélét. Kétszer annyi antoxidáns Egy maréknyi dió majdnem kétszer annyi antioxidánst tartalmaz, mint bármely más, azonos mennyiségű diófajta, de sajnos túlságosan keveset fogyasztunk belőle. A tanulmányában Vinson az egészséges étkezés fontos részeként sokkal több dió fogyasztását javasolja.

Megjegyezte továbbá, hogy a diófélék fogyasztása általában véve is rendkívül előnyös táplálkozási szempontból.

Kapcsolódó cikkeink, érdekességek:

Nagy arányban tartalmaznak B1- B2- B6- C- és E-vitaminokat, ásványi anyagokat - kalcium, kálium, vas magnézium, foszfor, réz, cink, nátrium, kálium, mangán - és élelmi rostokat. Régóta kutatják a dió hatását Évek óta végeznek kutatásokat világszerte a diófélék fogyasztásával kapcsolatban, és a kutatók úgy vélik, már egészen kevés mennyiségű dió fogyasztása is csökkentheti a szívbetegségek kockázatát.

Bizonyos típusú rákos megbetegedések, az epekő, a 2-es típusú diabéteszés sok egyéb betegség kialakulásának a megelőzésére is alkalmas lehet. A korábbi kutatásokban nem hasonlították össze az antioxidáns minőségét a különböző diófélékben, de Vinson ezt a hiányosságot igyekezett pótolni kilenc fajta dióféle vizsgálatával: dió, mandula, mogyoró, pisztácia, földimogyoró, brazildió, kesudió, makadámia dió és pekándió. Mindezek közül a legmagasabb antioxidáns tartalmat a hagyományos dióban találta.

Ezt követően 3 csoportra osztották fel a vizsgálatot: az első csoport mindvégig fogyasztott diót, a második csoport diétája diót ugyan nem tartalmazott, de alfa-linolénsavat és egyéb telítetlen zsírsavat más forrásból igen. A harmadik csoportban pedig sem diót, sem linoilénsavat nem fogyasztottak, ellenben olajsavat igen. Egy diétás szakasz 6 hétig tartott, ezt követően a személy a következő csoportba került át, így vizsgálták az étrendek hatásait a kardiovaszkuláris állapotra. Az eredmények alapján az első csoportban, ahol valóban diót fogyasztottak, alacsonyabb centrális vérnyomás értékeket mértek, tehát kimutathatóan jó hatással volt a diófogyasztás a vérnyomásra.

Ezen kívül arra a felfedezésre jutott, hogy a dióban lévő antioxidáns minősége lényegesen jobb, mint a többi diófélében. Dió, mint antioxidáns forrás A dió rendkívül értékes antioxidáns forrás, melyet pirítás nélkül érdemes fogyasztani teljes hatékonyságának megtartása érdekében.

Pirításkor a hő hatására távoznak az értékes antioxidánsok.

  • Aki jogosult a magas vérnyomás miatt fogyatékosságra
  • 6 ok, amiért a diónak az étrendünk részének kellene lennie
  • Milyen betegségek esetén hasznos a dió?
  • A dió tehát jó hatású az egészséges ember szívére, ereire, agyára, idegeire, ellátja energiával, életerővel, és gátolja a rák kialakulását, egyszóval őrzi az ember egészségét.
  • Oxigén éhezés magas vérnyomás esetén
  • Csonthéjba zárt egészség - a dió élettani hatásai - Egészségtér
  • Miért nem lehet donor a magas vérnyomás esetén

Olvasson tovább! Így segít a szoruláson a füge!

Halálos gyógytea recept terjed az interneten - 2016.02.03. - kszi.hu

A legtöbb ember nincs tisztában azzal, hogy a diófélék fogyasztása mennyire egészséges, míg mások úgy gondolják, hogy túl sok zsírt és kalóriát tartalmaz. Pedig a dió többszörösen telítetlen zsírsavakat tartalmaz, nem pedig az artériát eltömítő telített zsírsavakat.

✔️ Dió jótékony hatása - Dió Info

Ami a kalóriákat illeti, a dió nem hizlal, hiszen telítettség érzetet biztosít, megakadályozva ezzel, hogy túlegyük magunkat. Vinson szerint naponta mindössze hét szem dió elegendő, hogy élvezzük egészségünkre gyakorolt jótékony hatását. Forrás: sciencedaily.

Érdekescikkek