Kókuszolaj a szív egészségéért

Érdekességek a kókuszolajról és a pálmaolajról

Tények és tévhitek Manapság egyre inkább terjednek — elsősorban nem kellőképpen hiteles internetes források alapján — a kókuszzsír széles körű egészségvédő, sőt sok esetben gyógyító, megelőző hatásairól szóló írások.

Azonban a legtöbb, a tudományos bizonyítékok hiányában, nem megalapozott állításokat tartalmaz. Kókuszzsír vagy kókuszolaj?

kókuszolaj a szív egészségéért

Mindkét elnevezés helyes, a különbséget a szobahőmérséklet eltérő fogalma okozza. A kókuszzsír hazánkban szilárd, de a kókuszpálma termőhelyén, a trópusokon folyékony halmazállapotú. A kókuszzsír szív- és érrendszerre kifejtett hatása A nagy telítetlenzsírsav-tartalmú étrendekkel összehasonlítva a kókuszolaj révén a telített zsírsavakban gazdag étrendek a klinikai vizsgálatokban a különböző népességcsoportok körében azt mutatták, hogy nőtt az összes és az LDL koleszterin szintje, de közben a HDL koleszteriné is.

  1. Magas stádiumú magas vérnyomás magas kockázatú
  2. Valóban annyira egészséges a kókuszzsír? Tények és tévhitek | Diéta és Fitnesz
  3. Magas vérnyomástól orrvérzés
  4. A kókuszolaj húsz előnyös tulajdonsága és mellékhatása A kókuszolaj húsz előnyös tulajdonsága és mellékhatása az 5-ös életmentő is lehet!

Kedvezőbb hatás volt megfigyelhető az összes, tehát az LDL és a HDL koleszterint tekintve is, amennyiben a kókuszolajat részben vagy teljes egészében telítetlenzsírsav-forrásokkal helyettesítették. A kókuszzsír testtömegre, testösszetételre kifejtett hatása Csak kevés, emberekkel folytatott vizsgálat született, amely a kókuszzsír és a testzsírcsökkenés közötti kapcsolatot elemezte.

Miért jobb a kókuszolaj, mint más zsiradékok? Akik nem szeretik a kókusz ízét, azok is bátran kipróbálhatják, a kókuszolaj ugyanis nem ad kókuszos utóízt vagy aromát az ételeknek, sütéskor nem terjed erős olajszag, többször felhasználható, sokáig eltartható, és az egészségre különösen jó hatással van.

Egy kis létszámú pilot vizsgálat azt mutatta, hogy a szűz kókuszolajat fogyasztó férfiak körében jelentős csökkenés következett be a derékkörfogatban hat hét után. A kutatás eredményét árnyalja az a kép, hogy igen kis létszámmal folytatták le, kontrollcsoport nélkül.

kókuszolaj a szív egészségéért

Egy randomizált, kettős vak klinikai kutatásban a kókuszolajjal, illetve a szójababolajjal való kiegészítés hatását vizsgálták elhízott nők körében, csökkentett energiatartalmú étrend követése, valamint napi 50 perc séta mellett. A két csoport között nem találtak különbséget a testtömegben, ellenben a kókuszolajat fogyasztó csoportban a derékkörfogat jelentős mértékben csökkent.

Tekintve, hogy ez a vizsgálat is kis létszámmal zajlott, nem elégséges a hosszú távú következtetések megfogalmazására.

kókuszolaj a szív egészségéért

A kókuszzsír emésztőrendszerre kifejtett hatása A kókuszzsírban található MCT-zsírsavak előnye, hogy a máj által termelt — a zsírok emésztését segítő — epe, valamint a hasnyálmirigy által termelt és a zsírok lebontásában részt vevő lipáz enzim hiánya esetén is átjutnak a bélnyálkahártya sejtjein.

Ennek köszönhetően zsíremésztési, zsírfelszívódási zavarok például hasnyálmirigy-gyulladás, epekő, gyulladásos bélbetegségek esetén jól alkalmazható.

A kókuszolaj egészségügyi hatásai Szív-ér rendszerre kifejtett hatás A kókuszolaj telített zsírsavtartalma magas. Kutatások azt mutatták, hogy a telítetlen zsírsav-tartalmú étrendekkel összehasonlítva a kókuszolajat fogyasztók körében nőtt az összes és az LDL-koleszterin szintje, de közben a HDL-koleszteriné is.

Az MCT-zsírsavak révén a kókuszolaj zsíremésztési, zsírfelszívódási zavarral együtt járó betegségek májbetegségek, idült hasnyálmirigy-gyulladás, gyulladásos bélbetegségek: colitis ulcerosa, Crohn-betegség maratoni futás szív egészsége kezelésében alkalmazható, illetve roborálás céljából javasolható a felhasználása.

Valamint akkor, ha az emésztőrendszer érintettsége révén könnyen emészthető zsiradékforrás adása válik szükségessé az alultápláltság megelőzésére. A kókuszolaj kizárólagos zsiradékforrásként történő alkalmazása azonban nem javasolt, kókuszolaj a szív egészségéért az étrendben felhasznált zsiradékok változatosabbá tételére alkalmas!

Ezt teszi a testeddel a kókuszolaj fogyasztása

Egyéb hatások Nincs olyan kókuszolaj a szív egészségéért, amely közvetlenül értékeli a kókuszolaj hatásait az Alzheimer-kórt, a cukorbetegséget vagy a pajzsmirigy működését illetően. A két fő típusa A kókuszolajnak két fő típusa van, a szűz, illetve a szűrt. A szűz kókuszolaj édes, diós ízű, jól illik salátákhoz, halakhoz. Könnyen szilárdul, ezért használat előtt érdemes kicsit felmelegíteni.

Rég elmúltak már azok az idők, amikor bizonygatni kell a kókuszolaj egészségre gyakorolt pozitív hatásait. Számos dokumentáció fellelhető ezzel kapcsolatban, most pontokba szedjük mire számíthatsz, ha az étrendedbe is beilleszted az élet fájának gyümölcsét. Kókuszolaj szívbetegség és magas vérnyomás ellen A kókuszolaj egyedülállóan gazdag természetes telített zsírsavakban, a növényi zsírok közül ezért kiemelkedő. Természetes immunerősítő antibakteriális, gombaellenes és vírusölő hatás A kókuszolaj laurinsav tartalmának köszönhetően csökkenti a kandidát, felveszi a harcot a baktériumok ellen és ellenséges közeget teremt a vírusok számára. Napjaink számos betegségét a rossz baktériumok, gombák, vírusok és paraziták elszaporodása okozza a testünkben, megelőzésképp tehát hasznos napi 2 evőkanál extra szűz kókuszolaj fogasztása.

Érdekescikkek