Szív egészség séta. Sosem késő elkezdeni a mozgást

A séta egészségre gyakorolt hatásai

EXTRA AJÁNLÓ

Tényleg napi 10 lépést kell megtenned az egészséghez? Sándor Alexandra Valéria Ha figyelemmel kíséred, mennyit mozogsz, könnyen lehet, hogy neked is 10 lépés a célod.

De valóban csaknem 8 kilométert kell megtenni naponta a hosszabb és egészségesebb élet kedvéért?

szív egészség séta

Egy friss kutatás szerint nem biztos… 7 lépés az egészség kulcsa? Az amerikai Harvard Egyetem munkatársai majdnem 17 idősebb nőt vettek górcső alá, 72 éves átlagéletkorral.

Az előny egészen 7 lépésig tovább nőtt, ennél több gyaloglás viszont már nem hozott plusz egészségügyi hasznot. I-Min Lee professzor, aki hozzátette: az átlagemberek naponta lépést tesznek meg.

Testmozgás

Miért pont a 10 terjedt el? A professzorasszony elárulta, hogy tudományos berkekben sem ismert, mi a napi 10 lépésre vonatkozó irányelv alapja. Valószínűleg egy lépésszámlálókat gyártó japán cég alkalmazta először ezt a küszöbértéket az as években.

Bármilyen tempóban jársz, tovább élsz!

Jót tesz az agynak

Ahhoz, hogy világossá váljon, mennyi testmozgás hoz élettartambeli változást, a tudósok újraelemeztek egy idősebb nőkről szóló kiterjedt tanulmányt. Ennél a kutatásnál minden résztvevő hét napon keresztül viselt aktivitásmérőt mindig, amikor ébren volt.

A készülék a lépéseken kívül valamennyi mozgás intenzitását is rögzítette. A küszöbértéknek számító lépésszám ismeretének hiányában négy csoportra osztották a kutatók a résztvevőket: az egyes csoportok tagjai naponta átlagosan szív egészség séta45illetve 8 lépést tettek meg.

A séta meglepő hatásai

A követési időszak 4 év volt, ami alatt an haltak meg. Ne csak gyúrj, sétálj is! Szív egészség séta tanulmány nem tért ki arra, hogy a testmozgás pontosan hogyan — melyik élettani hatása révén — csökkenti a halálozás kockázatát, de Dr.

Lee szerint a vérnyomás csökkentésén kívül a vércukor- és a koleszterinszint stabilizálása a kulcs. A rendszeres mozgásról többek szív egészség séta már az is bebizonyosodott, hogy javítja a kognitív képességeket, a memóriát és az életminőséget. A Szív egészség séta Internal Medicine című szakfolyóirat május i számában megjelent tanulmány üzenete, hogy az edzőtermi edzés vagy a szervezett sporttevékenység mellett a napi séta is az egészséges életmód szerves része.

Szakmai partnerek:

Thomas Friden, az amerikai járványügyi és betegségmegelőzési hivatal CDC korábbi elnöke. De vajon miért is? Ellensúlyozza az elhízásért felelős géneket. A Harvard Egyetem szakértői 32 féle elhízásért felelős gén működését vizsgálták meg több mint 12 embernél, hogy megállapítsák, valójában mennyire befolyásolják ezek a testsúlyt.

Felfedezték, hogy azoknál, akik naponta legalább egy órát sétálnak tempósan, felére csökken az érintett gének hatása.

A szív ingervezető rendszere

Megfékezi az édesszájúakat. Az Exeteri Egyetem kutatói kimutatták, hogy egy negyedórás séta képes megfékezni a csokoládé iránti sóvárgást, illetve csökkenti a stresszhelyzetben fogyasztott csoki mennyiségét is.

Azóta már is kiderült, hogy a séta többféle édesség iránti sóvárgást képes visszafogni.

szív egészség séta

Csökkenti a mellrák kialakulásának kockázatát. A szakemberek eddig is tudták, hogy bármilyen testmozgás mérsékeli az emlőrák veszélyét.

szív egészség séta

A védő hatás azoknál a nőknél is kimutatható volt, akik más szempontból egyébként fokozott szív egészség séta vannak kitéve a betegség szempontjából, mert például elhízottak vagy hormonkezelés alatt állnak. Csillapítja az ízületi fájdalmat.

  1. Veres Renáta Central Médiacsoport Zrt.
  2. Hat életmódi tanács az egészséges szívért - Magyar Nemzeti Szívalapítvány
  3. Sosem késő elkezdeni a mozgást Gyógyzóna
  4. Pszichózis a magas vérnyomás hátterében
  5. A sétálás jótékony hatása A séta egészségre gyakorolt hatásai Az SZTE ÁOK Sportorvostani Tanszékének egyik legfontosabb célja, hogy felhívja a figyelmet a fizikai aktivitás egészségre gyakorolt hatásaira.
  6. A fizikai aktivitás alapvető fontosságú egészségünk fenntartásához, hiszen rendszeres testmozgással számos szervi betegség kialakulása megelőzhető, kezelhető.
  7. Nagy Gabriella, kardiológus A sport, a rendszeres mozgás nagyon fontos az egészséges életmód kialakításában, az egészséget megőrző-fejlesztő hatását szerencsére egyre többen ismerik fel.
  8. HáziPatika

Több kutatás is alátámasztotta, hogy a séta az ízületi gyulladás miatti fájdalom egyik leghatékonyabb ellenszere, sőt heti km megtételével jobb eséllyel lehet megelőzni ezt a mozgásszervi betegséget. Serkenti az immunrendszer működését. Ha nem szeretnél ágynak esni a megfázásos, influenzás időszakban, érdemes a sétát is bevetned a C-vitamin mellett!

  • Minden a magas vérnyomás elleni zabról
  • Zenekari karmesterek és a szív egészsége

Ráadásul, ha a rendszeresen sétálók mégis lebetegszenek, akkor enyhébb tünetekről és gyorsabb felépülésről számolnak be. Nem igényel befektetést.

  • Magas vérnyomás ásványvíz
  • Hipertóniában szenvedő csipkebogyó iható

A séta az a mozgásforma, amibe anyagi ráfordítás nélkül belevághatsz, hiszen csak egy pár kényelmes cipő kell hozzá, és az azért jellemzően mindenkinél akad. Ráadásul a programodba is könnyebb beilleszteni, hiszen például munkába jövet-menet, bevásárlásnál, vagy bármilyen hétköznapi ügyintézéshez bevetheted. A lépésszámláló használata segít, hogy időről időre tudatosan növeld az aktivitásod.

Hasonló témájú cikkeink.

Érdekescikkek