Brokkoli és a szív egészsége. Brokkoli: Miért érdemelhette ki a superfood elnevezést?

A brokkoli élettani hatásai

Gyógyzóna Ezekből gyűjtöttünk össze néhányat.

brokkoli és a szív egészsége a magas vérnyomás megelőző kezelése

Örvendetes, hogy itthon is egyre többen keresik és fogyasztják az avokádót és a spárgát. Az avokádó igazi "koleszteringyilkos": rendszeres fogyasztása révén 17 százalékkal csökkenthető a vér összkoleszterinszintje, sőt a HDL "jó" koleszterin szintjét növeli, míg az LDL "rossz" koleszterin szintjét csökkenti.

brokkoli és a szív egészsége hogyan lehet megérteni hogy hipertónia vagy vd

Dietetikusok azt ajánlják, majonéz vagy más mártás helyett vágjunk néhány szelet avokádót a szendvicsbe, így az étel sem lesz száraz, és egészségünkért is brokkoli és a szív egészsége valamit. A spárga kiváló értisztító hatású; rendszeres fogyasztásával csökkenthetjük a vérrögök képződésének veszélyét. A fentieknél itthon sokkal elterjedtebb szívbarát zöldség a brokkoli és a spenót.

Kövess Péter Hogyan tárolták az emberek az élelmiszereket, amikor még nem létezett hűtő? Sokan idegenkednek a brokkolitól, pedig ha megfelelő módon van elkészítve, nagyon is finom tud lenni, ráadásul fogyasztása az egyik legjobb dolog, ami a szervezeteddel történhet.

A brokkoli K-vitaminban gazdag, amely egyfelől nélkülözhetetlen a csontképződéshez, másfelől csökkenti a kalcium érelmeszesedéshez vezető hatását, a spenót pedig kálium- és folsavtartalma miatt csökkenti a vérnyomást. Nem csak a zöldségek dolgoznak a szívért: a gyümölcsök közül a narancs, a gránátalma és az áfonya szívvédő tulajdonságára derült fény az eddigi kutatások során, a görögdinnye pedig aminosav-tartalma révén kifejezetten vérnyomáscsökkentő hatású.

brokkoli és a szív egészsége szisztolés diasztolés különbség

Magvak, olívaolaj és lazac Az egészséges táplálkozás aranyszabályként a teljes kiőrlésű gabonafélék és az azokból készült élelmiszerek rendszeres fogyasztása a vér koleszterinszintjét mérsékli, ezáltal csökkenti a szívbetegségek kialakulásának kockázatát.

Ideje például másként tekinteni a zabpehelyre: nemcsak reggelire érdemes fogyasztani belőle, hanem más ételek alkotóelemeként is gazdagíthatja étrendünket.

brokkoli és a szív egészsége magas vérnyomás 43 évesen

A heti kétszer-háromszor fogyasztott lazaccal Omega-3 zsírsavakhoz juthatunkForrás: rf. Érdemes hevítés nélkül, például vaj helyett kenyérre csurgatva fogyasztani belőle, esetleg tésztaételekben, salátaöntetben vagy zöldségekkel összekeverve élvezni az olívaolajban található telítetlen zsírsavak előnyeit. Kedvező hatásai ellenére azonban nem szabad megfeledkezni magas energiatartalmáról.

brokkoli és a szív egészsége szívbetegség nh közösségi egészség

Olajos magvak hozzáadásával szintén sokat javíthatunk étrendünkön. A mandula igen gazdag brokkoli és a szív egészsége telítetlen zsírsavakban, E-vitaminban és rostokban, míg a dió alfa-linolénsav nevű omega-3 zsírsavat tartalmaz.

Omega-3 zsírsavakhoz lazac vagy más olajos húsú halak heti kétszeri fogyasztása révén is hozzájuthatunk.

Kávé, tea, fűszerek Könnyen beilleszthető a napi étrendbe a zöld tea és a kávé. Naponta két-három kávé révén 20 százalékkal csökkenthető a szívbetegségek kialakulásának kockázata, míg a zöld tea a koleszterin felszívódását mérsékli a szervezetben.

brokkoli és a szív egészsége szent szív otthon egészségügyi ellátás pensacola

A fűszerek közül a kurkuma és a fahéj segít megelőzni a plakkok képződését az artériákban. Végezetül jó hírrel szolgálhatunk a sajtrajongóknak: egy korábbi kutatás szerint a rendszeresen napi háromadagnyi sajtot fogyasztók vérnyomásának szisztolés értéke alacsonyabb, mint a kevés sajtot fogyasztóké, bár a különbség nem túl nagy.

Átutalásos Fizetési mód Ha átutalással szeretnéd kiegyenlíteni a csomag árát, akkor ezt a fizetési módot neked találták ki.

Érdekescikkek