Legjobb sport a szív egészségéért, Szíverősítés mozgással

kszi.huerger Szív egészsége ivólé (ml)

legjobb sport a szív egészségéért

Hasznos Információk Budapest, I. Ez a weboldal sütiket cookie használ a látogatói élmény javítása érdekében, releváns hirdetések jelenítése, küldése miatt és az oldal forgalmának elemzése céljából. A sütik az Ön böngészojében tárolódnak, segítségükkel tudunk személyre szabott szolgáltatásokat nyújtani.

Szíverősítés mozgással

A sütik beállítását Ön bármikor módosíthatja. Az érszűkület a legelterjedtebb civilizációs betegségek egyike.

legjobb sport a szív egészségéért

Lefolyása lassú, szövődményei azonban szívinfarktushoz, agylágyuláshoz, veseelégtelenséghez vezethetnek. Legjobb sport a szív egészségéért érfalak rugalmassága, egészsége rendkívül fontos ahhoz, hogy a vérkeringés, a szív és a szervezet tápanyagellátása hibátlanul működjön és ne következzenek be a felsorolt akár halálos történések.

legjobb sport a szív egészségéért

Kapcsolódó cikkünk A magas vérnyomástól vérzik az orra? Kapocsi Judit, a Budai KardioKözpont magasvérnyomás és érkockázat specialistája beszélt. Az artériák érfalára lassan lerakódó legjobb sport a szív egészségéért plakk csökkenti annak átmérőjét, rugalmasságát ezzel akadályozva a vér áramlását. Ezt nevezzük arterioszklerózisnak.

Szívbetegség és sportolás

Kialakulása több betegségnek, hajlamosító tényezőnek köszönhető, úgymint dohányzás, cukorbetegség, magas vérnyomás, magas koleszterin szint, örökletes hajlam. A felsorolt rizikótényezők mindegyike okozhatja az érfalak merevségét, az érfalak átmérőjének csökkenését. Az életmódbeli tényezők közül a dohányzás kiemelten rontja az érrendszer állapotát, csakúgy, mint a mozgásszegény életmód és a zsírban, szénhidrátban gazdag táplálkozás.

Az érszűkület sokáig tünetmentes, ezért már azok megjelenése előtt fontos ügyelni az egészséges étkezésre, a rendszeres testmozgásra és a szűrővizsgálatokra. A kezeletlenség súlyos következményei a szívinfarktus, stroke, trombózis, alsó végtagok szövetelhalás.

legjobb sport a szív egészségéért

Életmódváltással, a hajlamosító betegségek kezelésével azonban lehetőség van karbantartani, javítani az erek állapotán. Mit tehetsz az érszükület megelőzése érdekében?

  1. Country 2 Szíverősítés mozgással Fiatal korban az ideális napi egy óra sportolás lenne, de már az is sokat tesz egészségért, aki heti 3 órát tölt mozgással.
  2. Fitt-Net Market Bt.

Tarts mediterrán diétát! A diéta alapja az olíva olaj, gabonák, zöldségek és gyümölcsök rendszeres fogyasztása, mérsékelt étrendbe illesztése a halknak, tejtermékeknek, húsoknak. Szerves része továbbá a fokozott fizikai aktivitás.

Növeld a folyadékbevitelt! Legjobb ha ezt tiszta víz formájában teszed Mellőzzd a kávé, fekete tea, alkoholok fogyasztását! Nemtől, kortól függetlenül a legfontosabb a rendszeres és megfelelő fajtájú, intenzitású testmozgás, valamint az aktív életmód.

Szíverősítés mozgással

Hetente minimálisan alkalommal folyamatos mozgás javasolt. Az Amerikai Heart Association ajánlása szerint koszorúér betegeknél az újabb színinfarktus megelőzésére ajánlott minimum mozgás: heti alkalommal perces közepes-intenzitású mozgás kiegészítve a mindennap aktivitás pl. A mozgást érdemes még izomerő növeléssel kiegészíteni ismétléssel közepesen fárasztó intenzitással féle gyakorlattal. Hírek, amelyeket mindenképp olvasson el!

Érdekescikkek