Alvási pozíció szív egészsége,

alvási pozíció szív egészsége

Háton alvás — Hatékony súlyeloszlás, légzési problémákkal Alvásszakértők egyértelműen a hanyatt fekvést és oldalt alvást tartják a legegészségesebb alvási testhelyzetnek, a alvási pozíció szív egészsége fekvés pedig a sor végén kullog, ugyanis a gerincoszlopot ebben lehet a legkisebb hatékonysággal tehermentesíteni.

Kezdjük a háton alvással. Előny: Testünk súlya háton alváskor oszlik el a legjobban, így a gerincoszlopot ebben az alváspózban nagyszerűen lehet tehermentesíteni.

Iratkozz fel hírlevelünkre, és nyerj!

Sok alváskutató szerint a gerinc természetes hajlatainak ideális alátámasztása miatt ez alvási pozíció szív egészsége a legpihentetőbb alvást. Ráadásul hanyatt fekvéskor arcunk nem nyomódik bele a párnába, a ráncok ezért nem jelennek meg idő előtt, valamint a mellek feszessége is tovább megmarad, mivel azok nem lógnak.

A reflux ekkor a gyomorsav és emésztőnedv feljön a nyelőcsövön és az ezzel összefüggő gyomorégés is megelőzhető az ideális párna megemeli annyira a fejet ugyanis, hogy a nyelőcső magasabbra kerül a gyomornál, így a kellemetlen gyomorsav visszaáramlás nem tud végbemenni. Hátrány: Bár a gerinc egészsége szempontjából valóban az egyik legpraktikusabb a háton fekvés, nem mindegy milyen keménységű matracon hajtjuk álomra fejünket.

Háton fekvéskor ugyanis a derék csigolyái és idegei feszülhetnek illetve ritkább esetben a nem megfelelő matrac még a fordított C-alakú hátgerinc csigolyáit is veszélyeztethetiamennyiben a medencecsont nem tud belesüppedni a matracba a tengeri csillag póz a háton alvás azon variánsa, amikor karjaink nem testünk mellett nyugszanak, hanem fejünk felett pihentetjük alvási pozíció szív egészsége.

alvási pozíció szív egészsége

Ennél az alváshelyzetnél azonban megvan az a veszély, hogy a váll izmai és ízületei feszülhetnek. A háton alvás a legtöbb esetben sajnos horkolást idéz elő…Kép forrása: bilder. A nyelv ugyanis hátracsúszik a garatba háton alváskor, elzárja a felső légutat, innen ered a borzalmas hangorkán éjszakánként, mely megkeseríti a partner életét. Matracvásárlás előtt állsz?

alvási pozíció szív egészsége

Az ország legrészletesebb matracvásárlási útmutatóját ide kattintva érheted el! Félkemény vagy némileg keményebb de nem betonkemény!

Hason, háton vagy oldalt - Melyik pozíció a legegészségesebb?

Szélesebb medencecsont esetén kötelező a félkemény, vagy zónás kialakítású matrac szintén a lumbális csigolyák megóvása miatt. A térdek alá pedig lapos párnát érdemes helyezni, mely a derékcsigolyák tehermentesítését szolgálja a lumbális gerinc természetes hajlata ilyenkor hatékonyabban van alátámasztvailletve egy lapos párnát vagy összetekert törülközőt a hát alá, ha szükséges.

Oldalt fekvés — Kényelmes matraccal mennyei! Holtversenyben ez a legegészségesebb alváspóz a háton fekvés mellett, bizonyos szempontból jobb is annál, persze azért hátrányai is vannak. Előny: Oldalunkon fekve szinte ugyanolyan jól pihenhetjük ki magunkat, mint hanyatt. Ideális matraccal lásd lejjebb a gerincoszlop három természetes hajlata a C alakú nyaki, a fordított C alakú hátgerinc illetve szintén C formájú lumbális gerincszakasz minden ponton egyenletes, állandó alátámasztást kaphat.

A gerincoszlop oldalt alváskor teljes felületén megnyúlik, a csigolyák ilyenkor eltávolodnak egymástól, finom, dinamikus mozgást végezve, a lengéscsillapító funkciót ellátó porckorongok nedvkeringése, tápanyag felvétele hatékony.

alvási pozíció szív egészsége

Nyak- hát vagy derékfájás esetén tehát ajánlott oldalunkon fekve aludni. Illetve az sem mindegy, melyik oldalunk alszunk.

Hason alszik?

A jobb oldalon alvást általában előnytelenebbnek tartják a gyomorégés kialakulásának kockázata, illetve a véredények túlterhelődése illetve az ebből fakadó rosszabb vérkeringés miatt. A bal oldalunkon való alvás ezzel ellentétben hatékonnyá alvási pozíció szív egészsége a vérkeringést, ezért kismamáknak erősen ajánlott.

Védi az anyaméhet attól, hogy a máj túlzott nyomást helyezzen rá. Szervezetünk bal oldalán elhelyezkedő gyomorból a gyomorsavat nem öklendezzük vissza. A The Journal of Clinical Gastroenterology azt ajánlja, hogy gyomorégés esetén legalább tíz percig feküdjünk bal oldalunkon.

De nemcsak a kardiovaszkuláris szív és ér rendszer, hanem a nyirokrendszer működése is javul, illetve a vérnyomás sem emelkedik az egekbe.

Hason, háton vagy oldalt - Melyik pozíció a legegészségesebb? Árki Ildikó, háziorvos A hátán, hasán vagy az oldalán alszik? Nem mindegy, hiszen az, ahogy alszunk, kiváló oka lehet például a hátfájásnak, horkolásnak vagy a gyakori éjszakai ébredéseknek. Hason alszik?

Szakértők szerint még az emésztést is segíti ha így alszunk el. Más a megítélése a magzatpóznak. Egyes kutatók kimondottan rossznak tartják, szerintük kizárólag terhesség alatt érdemes így aludni, ugyanis a mellkashoz felhúzott lábak a rekeszizom légzését akadályozhatják, illetve ízületi gyulladáskor fájdalmakat okozhatnak.

Nem csak az fontos, hogy mennyit, hanem az is, milyen pózban alszunk.

Mások szerint azonban a terhelést leveszi a medencéről. Oldalt alváskor ha lehet ne húzzuk fel lábunkat teljesen, illetve nem optimális az sem, ha az egyik lábad kinyújtod, a másikat pedig felhúzod. Alvási pozíció szív egészsége némileg hajlítsd be minkét lábad, a derék csigolyái így nem nyomódnak. Hátrány: A háton alvással szemben oldalt fekvéskor testünk súlyának eloszlása nem annyira hatékony. Ez azt jelenti hogy a kiugró testrészek, a csípő és a váll túlzott nyomásnak lehet kitéve. Oldalt fekve párnánkba gyűrjünk arcunkat, ezért idejekorán megjelenhetnek a ráncok is bőrünkön illetve a mellek megereszkedhetnek mivel a folyamatos éjszakai lógó helyzet miatt az ínszalagok megnyúlhatnak.

Milyen matraccal: A fent említettekből következik, hogy a nagyon kemény matracok nem praktikusak oldalt fekvéshez persze az hogy mi számít keménynek a testünk súlyától is függmert nyomhatják a csípőt és a vállat, ez természetellenes pozícióba kényszeríti deformálja a gerincet illetve hátfájást okozhat.

Olyan félkemény matrac kell tehát ebben az alvópózban, mely precíz formakövetést kínál, és valamelyeset engedi benyomódni ezeket a részeket. Milyen párnával: Az ideális párna oldalt alváskor tökéletesen kitölti a nyak és váll közti űrt, tehát a nyak-váll távolságtól függ, milyen vastagot kell választanunk.

Érvek a bal oldalon való alvás mellett

Azt azért általánosságban elmondhatjuk, magasabb, tömöttebb párna optimálisabb, mint a többi alvópózban. Például egy közepesen magas, kevésbé süppedő, kemény tönkölypárna ugyanúgy megfelelhet erre a célra mint egy magasabb, de lágyabb memory párna. Amikor térdeid egymáson pihenteted, kék jód alkalmazása magas vérnyomás esetén könnyen elcsúszhatnak egymásról, a derékcsigolyák deformációját eredményezve. Ennek orvoslására tegyél egy lapos párnát térdeid közé, hogy a keresztcsont szimmetriában maradjon.

Kinek jó a háton alvás?

Amennyiben egyik lábadat felhúzva szeretsz aludni, rakj a felhúzott lábad alá olyan vastag párnát, ami a lumbális gerinc csigolyáit tehermentesíti. Hason alvás — Csak ha nagyon muszáj! Előny: A felső légutak hason fekvéskor nyitottak maradnak, könnyebben kapsz levegőt. A hason alvás egyetlen előnye, hogy a horkolást és az éjszakai légzéskimaradást apnoé ebben a helyzetben lehet legjobban megelőzni.

Hátrány: Amikor hason alszunk, gerincoszlopunk egész felülete egészségtelen terhelésnek van kitéve, mivel ez az alváspóz túl mereven tartja a gerincet, természetes hajlatait deformálja.

Blog Ezt árulja el rólunk, hogy milyen pózban alszunk!

Alvási pozíció szív egészsége gerinc izmai, ízületei és idegpályái feszülnek az éjszaka folyamán, mely nyak- hát, és derékfájdalmakhoz vezethet illetve a végtagok zsibbadásához. Leginkább a lumbális derék és nyakcsigolyák vannak veszélyben.

Mivel a fejet 90°-ban el kell forgatni hogy levegőt vehessünk, a nyakcsigolyák kicsavarodnak. Milyen matraccal: Ha lehet ne aludjunk hason, ha annyira megszoktuk, hogy nem tudunk változtatni ezen a beidegződésen, akkor olyan félkemény vagy kicsit keményebb matracot válasszunk, melybe némileg belesüpped alvási pozíció szív egészsége a derekunk, de megtartja a medencecsontot a lumbális csigolyákat tehermentesítve.

Ezt árulja el rólunk, hogy milyen pózban alszunk! | Sleepwell

Milyen párnával: Sokan párna nélkül alszanak hason, bizonyos esetekben pedig vékony párna használata lehet célszerű. Azt hogy neked melyik kényelmesebb, párna próbával állapíthatod meg. A szabály itt is az, hogy a nyaki csigolyákat kell hatékonyan tehermentesíteni, a nyaki gerinc természetes ívének támogatásával.

A hát illetve derékcsigolyákat pedig a has és medence alá tett lapos, puha párnával lehet védelmezni.

Fafej, aki háton fekve alszik [origo] Egyáltalán elárul-e bármit az illetőről az alvása?

Alváspozíciók és matracok speciális gerincbántalmakra Sokunk küzd valamilyen krónikus gerincbántalommal, melynek tüneteit alvási pozíció szív egészsége alvási pozíció és matrac gondos megválasztásával enyhíteni lehet a lent szereplő adatokat innen vettem: www.

A csontízület-gyulladásban, gerinccsatorna-szűkületben és foraminális porckorongsérvben szenvedőknek a magzatpóz hozhat enyhülést, félkemény matraccal. Nyáktömlő-gyulladás esetén szintén félkemény matrac az optimális, ahogy az ízületi gyulladásra, oldalirányú gerincferdülésre sem jó a túl kemény matrac a csigolyák feszülése miatt, a csípő fájdalmak pedig oldalt fekve, magas párnával orvosolhatók.

Kép forrása: thespinaldecompression. De hason fekve lehet legkönnyebben elviselni a paracentrális porckorongsérv fájdalmait is. Forgolódás — Tényleg az ördögtől való?

Az éjszakai forgolódást általában rossznak tartjuk, mely lehetetlenné teszi a nyugodt, pihentető alvást. A kényelmetlen matrac, rosszul megválasztott alvópóz, alvászavarok egyaránt kényszeríthetnek minket testhelyzet változtatásra az éjszaka közepén.

Ha leginkább háton fekve alszik

Azonban az időnkénti forgolódás elkerülhetetlen, ritka az, amikor abban az alvóhelyzetben kelünk amiben elszenderültünk. A testhelyzet változtatás bizonyos mértékig nem is káros, ugyanis szakemberek szerint hatékonyabbá teszi a vérkeringést.

Eric Olson a Mayo Clinic Center for Medicine társigazgatója szerint körülbelül 20 átfordulás éjszakánként még nem vészes, ugyanis nem zavarja a REM mélyalvás fázisát.

alvási pozíció szív egészsége

Remélem tudtam Neked egy kicsit segíteni a legegészségesebb alvási pozíció kiválasztásában! Tetszett a cikk?

alvási pozíció szív egészsége

Kattints a Tetszik vagy a megosztás gombokra!

Érdekescikkek