Alváshiány és a szív egészsége. Miért veszélyes a nőkre az alváshiány?

alváshiány és a szív egészsége

Blog Ezek az alváshiány negatív hatásai!

alváshiány és a szív egészsége

Egészség - A statisztikák szerint az emberek csaknem harmada szenved alvászavarban, de alváshiánya ennél jóval többnek van! Pedig az alváshiány nagyon alattomos, mert hosszú távon az egészségünket teljes alááshatja. A legtöbb embernek legalább hét-nyolc óra alvásra van szüksége ahhoz, hogy kipihent legyen és napközben jól tudjon teljesíteni a munkájában, hosszú távon pedig ennyi alvás kell ahhoz, hogy az egészségük ne szenvedjen csorbát.

alváshiány és a szív egészsége

Sajnos a legtöbben hajlamosak vagyunk a hiányzó időt az alvásunkból elcsípni és inkább később fekszünk, korábban kelünk. Hogy ez miért veszélyes hosszú távon, elmagyarázzuk! Éjszakai nassolások, elhízás Nem elegendő alvás esetén az étvágyat és az anyagcserét szabályozó hormonok egyensúlya felborul és egyre gyakoribbá válnak az éjszakai nassolások.

Az éhségérzetet szabályozó leptin szintje virrasztás hatására ugyanis drasztikusan lecsökken és az éhségérzet megnő. Ezzel szemben a ghrelin nevű rossz hormon szintje megemelkedik.

alváshiány és a szív egészsége

Ezt a hormont a zsírsejtek termelik és ezek azt a jelzést küldik, hogy több zsírból származó kalóriára van szüksége a testünknek. Minél több a ghrelin hormon, annál nagyobb az éhségérzet.

A Nature tudományos folyóiratban megjelent tanulmányukban a kutatók kiemelték, hogy ennek az útnak a felfedezése rávilágít az elégséges mennyiségű, minőségi alvás fontosságára az szív-és érrendszer egészségének fenntartásáért, illetve új célokat jelölhet ki a szívbetegségek elleni harcban. Az Egyesült Államokban a szív- és érrendszeri betegségek vezető halálozási ok a nők és a férfiak körében. Ezt a gyulladás elleni mechanizmust az alvás szabályozza, és ha rendszeresen széttöredezett az alvás, vagy rossz annak minősége, ez a mechanizmus megszakad. Közelmúltbeli kutatások összefüggést találtak az alváshiány és bizonyos alvászavarok, mint az alvási apnoe, valamint az elhívás, a diabétesz, a rák és a szívbetegségek megnövekedett kockázata között.

Magas vérnyomás, szívbetegségek A kevés alvás és az alvászavarok több stresszhormont termelnek a testben, ami hosszú távon ártalmas a szívre.

A stresszhormonok károsíthatják a véredényeket, ami magas vérnyomást és szívproblémákat okozhat.

alváshiány és a szív egészsége

Akinek eleve magas a vérnyomása, annak az állapotán az alváshiány még tovább ronthat. Különösen azok a férfiak vannak veszélyben, akiknek alvási apnoéjuk van, az ugyanis méginkább megemeli a szívbetegségek kockázatát.

alváshiány és a szív egészsége

Cukorbetegség Egy alvás nélkül töltött éjszaka vagy sok óránál is kevesebb alvás naponta a test vércukorszintet szabályozó rendszerét károsítja. Ha mindehhez hozzáadjuk, hogy káros ghrelin termelődik és csökken az étvágyszabályozásért felelős leptin szintje, szinte egyenes út vezet a cukorbetegség kialakulásáig.

alváshiány és a szív egészsége

Fejfájás, depresszió Az alváshiány az arra hajlamosaknál fejfájást is kiválthat, fokozza a migrénes tünetek alváshiány és a szív egészsége és gyakoriságát. Ezen kívül hangulatunkat, energiaszintünket és koncentráló képességünket is negatív irányba befolyásolja.

Átutalásos Fizetési mód Ha átutalással szeretnéd kiegyenlíteni a csomag árát, akkor ezt a fizetési módot neked találták ki. Miután leadtad a rendelésed, akkor az igazoló emailben megtalálod azokat az információkat amiket az átutalásnál mindenképpen meg kell adnod, mert csak így tudunk biztosan beazonosítani. Ajándék a vásárláshoz!

Ne kockáztassuk az ingadozó vércukorszint kialakulását, a hormonrendszer és az anyagcsere felborulását, magas vérnyomást és szívbetegségeket! Egészséges életmódunk része legyen a kiegyensúlyozott táplálkozáson, rendszeres mozgáson kívül a megfelelő mennyiségű és minőségű alvás is!

Annak érdekében, hogy személyre szabjuk a tartalmakat és hirdetéseket, közösségi médiaszolgáltatásokat nyújtsunk, valamint elemezzük a látogatottságot, partnereinkkel együtt sütiket cookie-kat használunk oldalunkon.

Csak így lehetünk biztosak abban, hogy öt vagy tíz év múlva is tökéletes egészségnek örvendhetünk!

Érdekescikkek